Molly tipsar!

Nu benämner jag mig i tredjeperson här (hybris) när jag vill tipsa er om en holy grailprodukt OF MINE! Nämligen YoungBlood. Det är en mineralprodukt som är framtagen för folk med akneärr, akne överlag, brännskador och känslig hy. Finns i löspuder och i fluid. Jag har den i löspuder och jag älskar den??? Inte så konstigt kanske!
 
Jag började använda den när jag hade som värst med aknen men den kunde ju inte få bort strukturerna från mina små bölder och jag tyckte inte den täckte ordentligt när jag behövde ha full täckning på jobbet, så jag slutade med den ett tag. Nu däremot när jag bara har röda ärr och slät hy är den helt OTROLIG. Mineraler återfuktar och reparerar och jag tycker att efter en dag med denna produkt så är jag lite glansig. I like that för jag är supertorr.
 
Den har tre fördelar som är concealer, foundation och puder i ett vilket sparar jättemycket tid. Där du behöver mer täckning går du bara över med mer produkt. Jag använder en buffing brush från Real Techniques som är en tätbehårad (lol va?) borste, så ju tätare hår desto mer täckning!
 
Jag har i färgen IVORY och den finns att köpa på Sephora alternativt nicebeauty.com, eleven.se och cocapanda.se (notera att priserna är sjuuuukt olika så jag vågar inte lova att den för 162:- är helt äkta, har aldrig beställt där)
 

Kommentarer:

1 Julia:

å va fint :) jag gillar också mineralfoundation! Jag är inne på min fjärde burk från Mary Kay :)

Svar: Tack! :) Ja visst känns det fräscht? Har aldrig provat Mary Kay... Får göra det! :)
Molly Jansson

Kommentera här:


Molly Jansson

Hej! Jag heter Molly, jag är 21 år gammal, bosatt i Stockholm men ursprungligen från Söndsvall. I min blogg kan du läsa om min akne och hur du fint kan dölja den! Det är okej med akne och du ska inte skämmas! No photoshoped images. Jag utövar mycket smink och vill gärna utöva det på dig med! Besök min hemsida för mer info: www.mollymakeup.se Kontakt: [email protected]