Makeupstudion : Grunge

Åh. Åh. Åh. Stånk och stön - vilken modell jag hade idag! Så vacker. Och hon passade PERFEKT in på min moodboard. Jag hade en grunge:ig tanke med lite rödlätt hår, sotade ögon åt det rostiga hållet, blodröda läppar, blek hy, vampig och rockig känsla liksom! Att det skulle bli så bra som det blev trodde jag inte när jag var klar med tanken i huvudet! 
 
 
 
Jag har använt: 
 
Bas:
Fetbas Vanilla + Nougat .Färg
Loose powder Vanilla .Färg
Mineral foundation Nordic Winter Fair - Nordic Winter Artica .Färg
 
Kinder: 
Saffran + Aprikos .Färg (rouge)
Nougat .Färg (shading)
 
Ögon: 
Rusty MUS
Dramatic MUS
Kajalpenna i svart från Lumene 
Nougat .Färg 
 
Bryn: 
Choklad + Peppar .Färg (Jag tecknade dit bryn på vissa ställen och tog torr skugga på andra)
 
Läppar: 
Läppenna nr 8.Färg
Sharon .Färg
Blå Creative Color .Färg
 
MOODBOARD: 
 

Kommentarer:

1 Emma:

Vad gullig du är! Så himla duktig:) Gör jag gärna om igen!

Svar: Och det gör jag med! Såååå kul! :)
Molly Jansson

Kommentera här:


Molly Jansson

Hej! Jag heter Molly, jag är 21 år gammal, bosatt i Stockholm men ursprungligen från Söndsvall. I min blogg kan du läsa om min akne och hur du fint kan dölja den! Det är okej med akne och du ska inte skämmas! No photoshoped images. Jag utövar mycket smink och vill gärna utöva det på dig med! Besök min hemsida för mer info: www.mollymakeup.se Kontakt: [email protected]