Q/A : Drack du alkohol under roaccutanbehandlingen?

Q : Hej Molly! Hittade din blogg nu när jag sökte runt lite efter info om roaccutan. Jag har precis fått det utskrivet men har inte vågat börja än med tanke på biverkningarna osv. Sen funderar jag på om du drack någon alkohol under behandlingen? Tack för bra blogg!
 
A : Hej Malin! Kul att du hittade hit! Äsch, kör ba kör. Blir biverkningarna för jobbiga kan du bara avsluta behandlingen. Det är väldigt individuellt hur biverkningarna är. Mina var otroligt få (torr och väldigt sällan ont i leder och muskler) medan andra får fler biverkningar. Jag kunde ta något glas ibland under behandlingen. Dock dricker jag väldigt sällan i alla fall så det var aldrig något problem för mig och tycker det är synd om man väljer att hellre dricka alkohol än att bli av med aknen! Det tror jag inte att du väljer men många är såååå oroliga att man inte får dricka alkohol under behandlingen. Gör som du vill men tänk på att det är levern som bryter ner medicinen, likaså som att levern bryter ner giftet från alkohol.
 
Kram och lycka till! ♥
 
Mina ärr under smink idag!
 

Kommentera här:


Molly Jansson

Hej! Jag heter Molly, jag är 21 år gammal, bosatt i Stockholm men ursprungligen från Söndsvall. I min blogg kan du läsa om min akne och hur du fint kan dölja den! Det är okej med akne och du ska inte skämmas! No photoshoped images. Jag utövar mycket smink och vill gärna utöva det på dig med! Besök min hemsida för mer info: www.mollymakeup.se Kontakt: [email protected]