Q/A : Smink efter roaccutan?

Q : Hej fina du!!
Hoppas du inte har tröttnat på alla dessa iso-frågor för här kommer en till ;)) jag äter just nu och är klar runt feb-mars nästa år, då jag alltid har haft kass hy så har jag alltid fått använda produkter som motverkar detta, t.ex. har jag typ aldrig haft flytande foundation osv osv. Meeen nu efter kuren tänkte jag bara kolla med dig hur det fungerar? är det liksom som om man aldrig ens haft en finne så man ba kan köra på på den fetaste foundationen man hittar eller ska man fortfarande köra på det gamla vanliga (tråkiga)?

Kraaaam
 
A : Men hej kära du! Jag tröttnar aldrig, är så glad att kunna hjälpa till. Efter kuren kan jag ha precis allt??? Haha, min hy är som "nollställd" och väldigt normal i nuläget. Jag kan märka att mer återfuktande foundations sitter lite sämre, men absolut inte dåligt, och "torrare" foundations funkar prima ballerina också. Jag pudrar nästan ingenting dock, bara mineralpuder som bronzer då den är för mörk, hehe.
 
Du får prova dig fram! :) Lycka till och hoppas svaret var till någon hjälp!
 
Här provade jag Face & Body från MAC vilket är den tunnaste foundationen av alla 15 MAC har. Idag använder jag F&B och har den på jobbet, tycker den täcker mina ärr tillräckligt, vilket känns otroligt, haha. Ska fota en bild imorgon så ni kan få en före- och efterbild från mars och nu! Puss

Kommentarer:

1 Malin:

Hej Molly! Hittade din blogg nu när jag sökte runt lite efter info om roaccutan. Jag har precis fått det utskrivet men har inte vågat börja än med tanke på biverkningarna osv. Sen funderar jag på om du drack någon alkohol under behandlingen? Tack för bra blogg!

2 Robert Böhl:

Faan vad duktig du är med make up!!! Jättefin blogg, har jobbat på NK å Åhlens kosmetik, intressant att läsa din blogg!!

Svar: Åh, tack snälla du!! :) Jaså! Vad roligt! :D
Molly Jansson

Kommentera här:


Molly Jansson

Hej! Jag heter Molly, jag är 21 år gammal, bosatt i Stockholm men ursprungligen från Söndsvall. I min blogg kan du läsa om min akne och hur du fint kan dölja den! Det är okej med akne och du ska inte skämmas! No photoshoped images. Jag utövar mycket smink och vill gärna utöva det på dig med! Besök min hemsida för mer info: www.mollymakeup.se Kontakt: [email protected]