Q/A: Min roaccutan funkar inte

Q : Hej Molly! Jag blev tipsad om din blogg på MAC på Åhlens av en superduktig tjej som hjälpte mig att hitta en fondation för att täcka min acne. Jag tar roacutan och det har gått tre månader på min kur och det har fortfarande inte blivit någon jätteskillnad. Du har säkert redan svarat på denna fråga men hur lång tid tog det för dig att se skillnad på din hy? Känns så hopplöst...
Du verkar som en superhärlig tjej, ta hand om dig <3
 
A : Hej kära du! Vad roligt, tack snälla! Hmm... På tre månader borde det ha hänt nånting. Går du regelbundet till en hudläkare? Var 4-6 vecka gick jag i början. Du kanske måste öka dosen? Om det inte är tetralysal du äter, det är en mycket segare medicin, hehe.
 
Jag såg skillnad på en månad! Jag ska visa dig bilder!
 
Så i slutet av januari såg jag ut såhär i nyllet!
 
Började kuren den 9/2-2015 och ca 2,5 vecka efter syndes det redan förbättring. Huden var mycket slätare och mindre inflammerad.
 
Sen stannade det upp lite så då ökade vi dosen till 40mg istället för 30mg.
 
Efter tre månader av kuren såg jag ut som på bilden till vänster, och efter fem månader såg jag ut som bilden till höger!
 
Hoppas det här var till någon hjälp! Kram på dig ♥
 

Kommentarer:

1 Anna:

Hej!
Vilken inspirerande blogg! Jag är själv en gammal elev från samma skola och vet vilken bra grund den är! Sminka är en sak, men det där med att ta bra bilder på sminket är en grej jag inte greppat än. Jag har en bra systemkamera som är lite som kinesiska för mig, så därför undrar jag om du skulle kunna ge mig lite bra tips på vad man ska tänka på för att ta snygga porträttbilder med bra djup, ljus och få med färger? Vad använder du för kamera och vilka inställningar föredrar du?

Tack på förhand!
/Anna

2 Livia:

Hej! Gick du till läkaren för koll och sånt? Min ringer bara typ var sjätte vecka. Har ätit i över 5 månader och inte mycket skillnad. Tänkte om din läkare var bättre och sa något om hudvård/smink påverkar resultatet? Så besviken ju :( Läser så många som får resultat bara efter 2-3 månader.

3 Agnes:

Hej Molly!
Jag tror att jag börjar se skillnad nu (önsketänkande? hahah!) och ska tillbaka till läkaren på måndag så får se.Ska fråga om jag kan öka dosen. Tack så jättemycket för ditt svar, din blogg peppar verkligen <3

Svar: Vad underbart att höra! <3 Lycka till återigen! :)
Molly Jansson

4 Eva :

Hej

Jag har ätit iso nu snart i 3 månader , tänkt höra med dig vad du smörjde dig med för mjukgörande i ansiktet . Har prövat olika men inte hittat något som passar.

Skulle du kunna maila mig ditt svar

Tack snälla kram

Svar: Jag använde à creme!!
Molly Jansson

Kommentera här:


Molly Jansson

Hej! Jag heter Molly, jag är 21 år gammal, bosatt i Stockholm men ursprungligen från Söndsvall. I min blogg kan du läsa om min akne och hur du fint kan dölja den! Det är okej med akne och du ska inte skämmas! No photoshoped images. Jag utövar mycket smink och vill gärna utöva det på dig med! Besök min hemsida för mer info: www.mollymakeup.se Kontakt: [email protected]